Ledigt jobb! Nu söker vi en kundservicehandläggare!
Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens bostadsförmedling i Uppsala!
Vi har en nystartad verksamhet med uppdraget att förmedla hyresrätter från privata och kommunala hyresvärdar i hela Uppsalaregionen. Genom att samla alla lediga bostäder på ett och samma ställe vill vi göra det enklare för alla bostadssökande.
Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Uppsala. Det finns många aktörer och de flesta har inte egna köer till sina bostäder. Genom oss kommer den som söker hyresrätt att få tillgång till ett samlat utbud av bostäder från olika hyresvärdar. Vi förmedlar bostäder på ett tydligt och transparent sätt efter kötid och hyresvärdens kriterier.
Idag är vi 20 engagerade medarbetare som arbetar fokuserat med att bygga upp en modern och digital förmedlingstjänst som ska tillgodose våra kunders behov. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter. Vår ambition är att skapa förtroende. Nöjda bostadssökande och hyresvärdar är vårt viktigaste mål.
Arbetsuppgifter
Som kundservicehandläggare är du ansiktet utåt för Uppsala Bostadsförmedling. I ditt uppdrag ligger fokus på kundernas upplevelse och du förenklar bostadssökandet genom att ge rätt information och skapa rätt förväntningar både för dem som står i bostadskön men också för dem som vill ställa sig i kön. Det innebär att vara behjälplig med information och svara på frågor för att stödja kunderna i deras sökandeprocess.
Tillsammans med övriga kollegor inom kundservice, hjälper du kunderna både via telefon, mejl/post samt genom besök i kundmottagningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning. Du har tidigare erfarenhet av kundservice per telefon och genom direktkontakt; exempelvis från callcenter, inne sälj, support, butik, reception eller liknande. Vi ser även att du har mycket god kunskap i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du även har kunskap i arabiska, tigrinska, tigrinja och amharic.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du är vidare en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Och i övrigt har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Lotti Glanzelius, chef Kundservice och förmedling, 018-727 08 74
Facklig företrädare:
Vision, Jennie Eriksson, 018-727 24 39
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse
Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse
Information
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
ANSÖKNINGSTIDEN FÖR DENNA TJÄNST HAR PASSERAT.
Tack för visat intresse.